Kunder mer benägna att köpa elbilar än fossilbilar från okända märken
Elbilar

Kunder mer benägna att köpa elbilar än fossilbilar från okända märken

Europeiska bilköpare har länge prioriterat ett varumärkets rykte när de köper en ny bil. Omkring 45 procent anser att ett bilmärkes rykte är den mest viktiga faktorn när de köper en bil, visar en undersökning genomförd av varumärketsbolaget Adevinta.

Men det håller på att förändras. Av 5 000 tillfrågade personer så är allt fler beredda att lämna det trygga kända varumärket när det är dags att köpa en elbil. 28 procent svarar att de är mer benägna att överväga ett nytt bilmärke i samband med ett köp av elbil, än om de köpte en bensin- eller dieselbil.

Läs vidare hela artikeln här... (Öppnas i nytt fönster)

Nyheterna direkt till din inkorg

Få nyheterna direkt till din mail istället. Skickas varje helgfri vardag runt 12.00.