Roadside Assistance slopas – Fisker-ägare bör ”utforska alternativ”
Elbilar

Roadside Assistance slopas – Fisker-ägare bör ”utforska alternativ”

Sedan säljstarten av Fisker Ocean ingick tjänsten ”Roadside Assistance”. Något som innefattade hjälp dygnet runt under 6 år eller 10.000 mil vid problem som punktering, utelåsning eller strömavbrott genom att kontakta Fisker genom bilens app.

Men det är en tjänst som nu har dragits in för både kunder i Sverige och andra europeiska länder. ”Trots våra bästa ansträngningar måste vi tyvärr meddela att Fisker Roadside Assistance från och med den 4 maj, inte längre kommer att vara tillgänglig”, meddelade företaget sina kunder i ett mail i fredags.

Läs vidare hela artikeln här... (Öppnas i nytt fönster)

Nyheterna direkt till din inkorg

Få nyheterna direkt till din mail istället. Skickas varje helgfri vardag runt 12.00.